ویترین سرگرمی

مطالب سرگرم کننده و جالب و خواندنی

ویترین سرگرمی

مطالب سرگرم کننده و جالب و خواندنی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

Bounce Rate چیست؟

Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش یا بانس ریت (به انگلیسی Bounce Rate) از میزان پرش های کاربران از یک صفحه وب سایت محاسبه می شود. اما این پرش به چه معناست؟ Bounce زمانی به کار میرود که یک کاربر وارد صفحه وبسایت شما می شود و بدون وارد شدن به صفحه دیگری پس از مشاهده نخستین صفحه از وبسایت شما خارج می شود. این جمله به این معنی است که کاربر بدون نشان دادن علاقه ای به مطالعه بیشتر مطالب سایت و بدون دیدن صفحات دیگر، از آن خارج می شود.


این فاکتور تنها زمانی محاسبه می شود که کاربر به تازگی وارد آن صفحه شده و بدون دیدن صفحه ای دیگر از سایت خارج شود. اما در صورتی که بازدید کننده، پیش تر از بخش دیگری از سایت شما دیدن کرده باشد، خروج وی به عنوان نرخ پرش (Bounce Rate) محاسبه نخواهد شد.


برای مثال، اگر فرض کنیم 100 کاربر در اینترنت وارد سایت شما شوند و از بین این 100 نفر، تنها 40 نفر بر روی دیگر صفحات کلیک کنند و از آنها بازدید کنند، در این صورت بانس ریت سایت تان 60% خواهد بود که اصلاً مقدار خوبی نیست.

تگ canonical چیست و روش استفاده از آن در صفحات سایت


Bounce Rate نرمال چقدر است؟

حال که با این فاکتور آشنا شده اید، از کجا می توان فهمید که میزان نرخ پرش سایت شما طبیعی و نرمال است؟


میزان Bounce Rate به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین آنها محتوای صفحه مورد نظر است، برای مثال اگر صفحه ای که کاربر در حال مشاهده آن است حاوی هیچ لینکی به صفحات دیگر سایت شما نباشد، یقیناً میزان بانس ریت سایت تان 100% خواهد بود. زیرا کاربر پس از مشاهده محتوای آن صفحه، گزینه ای برای کلیک و انتقال به صفحه دیگر نخواهد داشت.


بگذارید از یک مثال دیگر استفاده کنیم. صفحات وبلاگ و مقالات سایت ها معمولاً میزان Bounce Rate بالایی دارند. زیرا تمامی محتوای مقاله در یک صفحه گذاشته می شود و کاربرانی که به این صفحات وارد می شوند، تنها به دنبال خواندن آن مطلب هستند و معمولاً پس از خواندن آن، از وبسایت خارج می شوند. به همین ترتیب، صفحات حاوی توضیحات محصول در وبسایت های فروشگاهی میزان بانس ریت پائینی دارند زیرا بازدیدکنندگان آن محصول، معمولاً به دنبال دیدنِ دیگر محصولات و مقایسه آنها با یکدیگر خواهند بود.

  • آهی
  • ۰
  • ۰

تگ canonical  چیست چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

در نظر داشته باشید که canonical tag بهترین راه حل برای حل مشکل صفحات با محتوای تکراری است. اگر وبسایت شما  محتوای یکسان (یا حتی خیلی مشابه) را روی چندین صفحه با URLهای مختلف تولید کرده و نمایش می دهد، تگ canonical همه اینها را گردآوری کرده و یک نسخه اصلی (کانونی canonical) از میان آنها انتخاب کرده و به موتورهای جستجو اطلاع می دهد. آدرس های زیر را که همگی محتوای مشابهی را نمایش میدهند در نظر بگیرید:


صفحه اصلی:

http://example.com/quality-wrenches.htm

آدرس همان صفحه که با www نمایش داده شده است :

http://www.example.com/quality-wrenches.htm

نسخه سبک و بدون تبلیغات همان صفحه:

http://example.com/quality-wrenches.htm/print

همان صفحه با پارامترهای متغیر ارسالی به صورت آرگومان در آدرس:

http://example.com/quality-wrenches.htm?sort=price

 

همه آدرس های بالا محتوای کاملا مشابهی را نمایش می دهند. برای این که از ایندکس شدن صفحاتی با محتوای تکراری در گوگل جلوگیری کنیم و نیز به گوگل و سایر موتورهای جستجو بگوییم که کدام یکی از اینها، صفحه و ادرس کانونی مورد نظر ماست باید یک تگ canonical را که به آدرس صفحه اصلی اشاره می کند به صورت زیر در بخش head تمام صفحات بالا قرار دهیم:

 

<link rel="canonical" href="http://example.com/quality-wrenches.htm" />

تگ canonical را حتما باید در بخش head ساختار صفحه قرار داد و از قرار دادن آن در بخش body اجتناب کرد زیرا اگر در این بخش قرار گیرد گوگل از آن صرفنظر می کند

  • آهی
  • ۰
  • ۰

مفاهیم مقدمانی

محتوای جذاب، واضح، عمیق و با دسترسی آسان روی سایت خود ارائه کنید

عناوین صفحات را واضح و مرتبط انتخاب کنید

لینک‌ها به عنوان سیگنال محبوبیت در نظر گرفته می‌شوند و بینگ به لینک‌هایی که به صورت طبیعی و ارگانیک رشد کرده باشند پاداش خواهد داد

نفوذ و اعتبار شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری در این شبکه‌ها سیگنال‌های مثبت بوده و می‌تواند در بلندمدت در نحوه‌ی ارزیابی شما تأثیر بگذارند

سرعت بارگذاری صفحه در کنار یک رابط کاربری کارآمد و مفید مهم است

از مشخصه alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوای شما را بهتر درک کند.

از این کارها پرهیز کنید:

صفحات با محتوای ضعیف که بیشتر آگهی یا لینک‌های وابسته به هم را نمایش می‌دهند؛ یا صفحاتی که به طرق دیگر بازدیدکنندگان را به سایت‌های دیگر هدایت می‌کنند رتبه خوبی کسب نخواهند کرد

تکنیک‌های لینک‌سازی نامناسب مانند خرید لینک انبوه، مشارکت در لینک باکس‌ها که هدف‌شان بالا بردن غیرطبیعی تعداد و ماهیت لینک‌های ورودی است می‌تواند منجر به حذف کامل سایت از ایندکس موتور جستجو شود

مطمئن شوید ساختار URL سایت شفاف، موجز و حاوی کلمات کلیدی باشد. پارامترهای دینامیک استفاده شده در آدرس صفحات می‌تواند باعث آلودگی URLهای شما شده و بروز مشکل محتوای تکراری را در پی خواهد داشت

URLهای خود را کوتاه و توصیفی ایجاد کرده و در حد امکان از کلمات کلیدی مهم در آنها استفاده شود و از به کار بردن کاراکترهای غیرحرفی در آنها پرهیز نمایید

از مخفی سازی لینک‌ها از طریق جاوااسکریپت،فلش یا سیلورلایت اجتناب کنید؛ تا حد ممکن محتوای خود را دور از دسترس چنین چیزهایی قرار دهید

از تولید محتوای تکراری پرهیز کنید

از به کار بردن بی‌جا و فله‌ای کلمات کلیدی غیر مرتبط با سایت برای فریب موتورهای جستجو اجتناب نمایید

از کلاکینگ (Cloaking) اجتناب کنید - کلاگینگ یعنی نمایش چیزی به خزنده‌های موتورهای جستجو غیر از آن چیزی که به کاربران نمایش داده می‌شود


برای متن کامل مقاله به صفحه آموزش مقدمات سئو برای افراد تازه کار مراجعه کنید

  • آهی